27 december 2010

Skönhet o smink


Smink:
Jag använder i stort sett smink varje dag. Detta är vad jag brukar använda.
Läppglans/plum - smashbox, blusher - hm, maskara - volume million lashes/Loreal? och build-up mascara vattenfast/Isadora (måste använda vattenfast först så fransarna håller formen hela dagen), ögonpalett från Isadora, ögonbrynsfärg - makeup store och sist lite eylliner och läpppena.

Lägga grunden:När jag vill ha en snabb sminkning så tar jag mineralfondation för det går snabbt och så lägger det sig fint, det är från HH mineral cosmetic sweden (man kan få en massa gratis prover från deras hemsida som räcker länge).
Annars börjar jag med PhotoFinish från smashbox som jämnar ut huden och döljer små ärr och minirynkor och så sitter sminket bättre. Sen tar jag concealer och på med foundation med pensel och avsluta med typ genomskinlig puder så det sätter sig. Allt det från makeup store och fondation heter nog Creme.

De produkter jag verkligen kan rekommendera är consealer, ögonbrynsfärg och fondation från makup store...superduper! Vattenfast maskara från Isadora och läppglans/plumer från smashbox. Kan köpa dessa om och om igen.

Posted by Picasa

Inga kommentarer: