15 december 2010

Hur ni gör den bästa fluffigaste kristyren

Sitter i köket...nu när man äntligen kan sitta här så ska det utnyttjas. Min kära "blivande?" svägerska sitter mitt emot med min man och löser programmerings problem. Själv tänkte jag göra julgodis men insåg att grädden fattades och gav upp. Så nu sitter jag framför min dator och kollar runt.

Om två timmar ska jag kolla på bonde söker fru och då ska jag och min kollega sitta och messa varandra som vi alltid gör när vi kollar på det. Detta år var det inte så bra som innan.

Det som är bra idag är att jag är piggare. jag har ätit tonvis med peppakakor med kristyr på.
För er som ska dekorera era peppakakor så gör som jag gör så får ni den fluffigaste godaste kristyren ever, plus att den stelnar fort och blir inte vansinnigt hård.

------------------------------------------------------------------------------
Kristyr
2,5-3 dl forsocker
1 äggvita
1 krm ättika

Sen tar ni elvispen och vispa ihop till det blir vitt och fluffigt som grädde eller maräng. Det är elvispen som gör susen. Glöm inte att färglägga och kör en strut av bakplåtspapper så ni kan spritsa ut.

------------------------------------------------------------------------------

I morgon säger de att det ska bli snöstorm och snöa väldigt mkt. Om man ska tro på SMHI så blir det en väldigt trevlig dag i morgon.

Inga kommentarer: