09 mars 2011

Varning!!! Sjukegnäll var det här

Hej kär vänner!

Ligger här i sängen men på min mas sida. Tja, det går inte att ligga på min sida eftersom det är blött där. Nej, ingen kissolycka här inte men svett. Vaknade klockan fyra i natt och var uttorkad. Drack lite vatten och sprayade näsan som var täppt och tog tempen som låg på 37.6. Var glad att de lagt sig lite men så kom värsta frossan. Jag låg och vred och vände mig och skakade tänder i 20 min och tog tempen igen och då var den uppe i 38.3. Sen somnade jag och vaknade av att det så ut som att någon hällt vatten på mig. Hela håret var genomblöt, tröjan hade jag kunnat vida ur svett från, täcket var dyngsurt och sängen med. Min kära man tyckte det var roligt på nått sätt men var snäll och gav mig nya kläder och sedan var det bara att hoppa över till hans sida för att försöka sova igen. Men det gick inte så nu har jag läst ut första boken från vampire academy (älskar boken).
Känner mig mycket bättre när jag vaknade och tempen har lagt sig. Nu är det bara halsont och värsta skallebänget som gör sig påmind. Jag hoppas hoppas att jag ska känna mig så pass kry att jag orka ta mig till jobbet i morgon. Känner att jag verkligen behöver vara med på föräldramötet och få komma tillbaka på jobbet helt enkelt. Men vad gör man när inte ens kropp lyder. Jag bli tokigt på detta elände.

Fick ju alla mina böcker igår och ska visa vilka böcker jag fyndade lite senare idag.

Inga kommentarer: