27 mars 2011

Tulpaner som står i blom

Blir man inte vårigt glad av rosa tulpaner?

Har precis kommit hem från mina vänner. Vi började kvällen med att träffas på Stärket i Lund och åt en dundrandes god middag. Jag beställde in vitlöksmarinerade tigerräkor med citronaioli till förrätt. Sedan blev det ört och vitlöksmarinerad lam med körsbärssås och potatisgratäng (tror jag, nått sådant) och den var himmelsk god. Jag och Jackie delade vår huvudrätt. Hon beställde hjortytterfile, någon potatiskaka och sås med lingon, yummi så gott det var och lyx att få äta av två rätter.
Sen till efterrätt blev det cheesecake och en chokladtryffel.

Mätta och belåtna och några timmar senare gav vi oss till Mynta men tappade suget när vi såg mängden folk. Att åka hem till våra vänner lät mycket bättre och så gjorde vi det. Där var vi ett tag och hade det allmänt bra innan vi åkte hem igen.
Så nu ska jag äntligen lägga mig efter denna långa och händelserika dag.
Posted by Picasa

Inga kommentarer: