19 februari 2011

Melodifestivalen del 3

Då får man väl skriva lite om kvällens schlager. Jag var helt inne på att detta bara skulle vara en skräpkväll men jag blev ändå nöjd.




1.Linda Sundblad
Vi missade den låten. Men jag tycker den är trallvänlig men ingen hit. En söt låt kan vi säga. Vi trodde inte hon skulle gå vidare.

2. Simon Forsberg
Gääääääääsp!!! Falskt med.. Nej han åker ut!

3. Sara Lumbholt
Hjälp vad falskt! Vi skruvade genast ner volymen. Låten hade varit bättre om inte hon sjöng den. Nej den kommer inte med.

4. The Playtones
Vi hade gett upp hoppet om bra låtar men nu svänger det. Denna är bra och vi sitter alla och gungar med. Lite osäkra med vi trodde denna skulle komma med av de två i toppen och det hade vi rätt om. Kanske inte min slags musik men blir man glad ja då duger det.

5. Shirley's Angels
Min man verkligen avskyr henne så vi hörde mer hans fina ord än deras sång. Dansen är pinsam och ingen låt vi diggar. Varken bra eller dålig.

6. Sebastian
Han sår lite utmärglad ut. Min man frågade om han var sjuk. Låten var helt ok och jag gillade den. Det var en radiolåt.

7. Sara Vargas
Min mans favorit. Den var personlig och fin. Vi satt alla knäpp tysta när hon sjöng. I början gillade inte jag o pappa den men låten växte. Henne trodde vi skulle komma till andra chansen och det gjorde hon..:)

8. Erik Saade
Ja här svimmade ju jag....;)
Så fina killar, mumma.....muuuums!! En bra show och låten var kanon och han var kanon och han sjöng bra och dansade fint och allt var bra och så var han ju så där fin med, glömde jag att säga det. Klart han kom med!!! Denna vill vi höra mer av.

Japp....Vi var nöjda för de som kom med ville vi ha med. Ja, förutom låt 5 då...men det duger.

Inga kommentarer: