09 februari 2011

Jag förfaller...

Det värsta med att jobba som förskollärare är att jag försunkar mig i min klädstil. På jobbet blir det i stort sett ALLTID en munkjacka på, kvittar var jag har under för jag fryser alltid så det snygga..host..jag har under syns ju inte. Och sedan ett par jeans med ett par praktiska, inte snygga, skor (kängor, gummistövlar). Sen vill jag inte frysa när vi är ute länge så jag sätter på mig den mest värmande mössan (inte trendigast), tjocka termobyxor eller mina gråa överdragsbyxor....en massa halsdukar och tjocka vantar. Oj, jag får inte glömma mina raggsockar som jag alltid har på mig och helst uppdragna så långt det går.

Detta är ok på jobbet, men jag klär mig så hemma med. Jag ser ut som en 40-åring i min klädstil...hjälp!!!! Jag förfaller.....

Jag ska ta ett tag och rycka upp mig. Slinga den där förbaskade utväxten, måla mina naglar, köpa mig fina skor med klack och fina tröjor och koftor.....På jobbet får jag förfalla men inte här hemma. Punkt slut!! Daaaah! Se upp alla affärer!!

2 kommentarer:

Magdalena sa...

Sara, vänta tills du blir mamma! Då känner du knappt igen dig själv i spegeln... Kommentarer som "när var det jag borstade tänderna sist" och "har jag kammat mig idag" dyker plötsligt upp i ditt huvud. Tur att mammaledighet tar slut nån gång, så man kan återgå till en normal "hygienhantering" av den egna kroppen. Och du förresten, saknar dig tjejen! Hoppas magen din mår bra snart! KRAM

Talltita sa...

Ja, det kanske blir så.....vill så gärna köpa lite nya vårkläder..!!! Och en ny pincett, tappat bort min och det gror ogräs under bryna.

Saknar dig jätte mkt!!! Magen mår bättre...tackar gud för dessa tabletter som finns :)