17 februari 2011

Mata tandtrollen för hela friden!!

(Kommer ni ihåg dessa tandtroll?)

Jag har nyss ätit för er som vill ha den informationen. Blev min kålpudding och den var även god idag. Nu har jag bara ett sug efter godis.
Varför kan man inte sluta att småäta på kvällarna? Jag hade kunnat hiva i mig hur mycket som helst och ibland panikväger jag mig för att bara kolla så jag inte går kokobanana i ätandet men den brukar stå stadigt den där siffran...pust!!
Men sockerberoende är jag allt och kommer väl vara det i hela mitt liv.

Min man var hos tandläkare för första gången på 11 år. På 11 år så hade han ett till början på hål men de skulle inte borra den. ETT till början hål på 11 år!!!!! Vad finns rättvisan i denna värld. Enda han hade gott om var tandsten så ett litet HA till honom.
Så snart är det min tur. På 20 år har jag aldrig haft ett hål i mina tänder och så bom så slår det till.....min tänder tål ingenting. Så nu när jag ska gå dit ska ni får se på hål och förödelse. Det kommer inte bli billigt!!! Jag tycker inte det är kul men nu får jag gå dit en gång om året och hålla koll på mina gaddar.
Vi hittade faktisk en bra privat tandläkare här i Lund och min man var kanon-nöjd med dem..:) Så bra!!

Uff! Nu fick jag ont i magen av att bara tänka på de där tandtrollen som skall borras bort. Dags att ta fram godispåsen så jag kan mätta deras hunger för en stund, jag tycker de ryter där inne i munnen.

Inga kommentarer: