12 februari 2011

Hunger och matköp och en uppesittar natt

Morningstar!

I natt har vi agerat småbarnsföräldrar då vår lilla stackars katt har spytt och spytt. Han har nog kommit upp i 14 spyor. Just nu väntar jag lite innan jag ringer vår veterinär. Han spydde kl 7 i morse och sen dröjde det till 11 tills nästa kom så det är mycket längre uppehåll. Ska ändå ringa dem om råd vad jag ska ge katten för mat. Tror man skulle ha 24 h uppehåll med all mat och sedan börja med kokt fisk men jag är inte 100 på det.

Ja, det var en konstig natt och nu sitter jag här med katten i soffan. Han är ändå alert och jag ser inga tecken på att han är svag, så det är bra.

Har nytt ätit en skål med a-fil, linfrö, musli och frysta blåbär. Jag brukar alltid ta strösocker på av ren vada som jag gjort i alla år, men denna gång tänkte jag att varför inte testa med honung som jag gör med yoghurt. Men det var såååå gott!!! Mumma! Nu ska jag dricka lite te och njuta av att solen lyser in på mig.

Dagens agenda är att skriva en inköpslista som älska ska handla åt mig. Det är mycket som fattas här hemma. Tittade på Jamie Oliver 30 min laga mat. Jisses om jag blev sugen på allt han gjorde och det bästa är att det bara tar 30 min. Så det ska inhandlas sötpotatis, fetaost, kyklinglår m.m.

Ikväll är det Melodifestivalen och det ska firas med grönsaker och dipp. Är sjukt sugen på det!
Vilka jag hejar på kommer lite senare idag,,,,

Inga kommentarer: