10 maj 2011

Vill du läsa min dagbok?


-Hej Jessus! -Hej engel!



(Diggar Hannahs magtröja)
Komiskt att min bror och Hannah är gifta nu.
Detta är första sidan på min dagbok jag fick när jag fyllde sex år.
Det viktigaste var att skriva en massa bus :)

En sak som var viktigt i min dagbok var hjärtan och att skriva pus. Det lärde jag mig av min kära fröken Susanne.


En dag skulle jag gå ut och då såg jag en grej, den var konstig, det var min cykel.
Haha, kort historia kort. Kom ut och hittade min cykel totalkvaddad. Grannens vilda son hade kört över den med sin bil. Inte lätt för en sexåring som jag och det var en stor händelse i vårt lilla kvarter.

Har jag glömt säga att min stora kärlek var Ville. Han var jag förälskad i läääänge.
Glöm inte att se att jag hade några killar vid sidan om, som Pär till exempel.
Notera det understrukna, en mycket viktigt händelse i mitt liv.

Om man kikar noga ser man att jag rättat mig själv med en blå penna. Kan påpeka att när jag var typ ett, två år äldre så läste jag min dagbok som jag skrev i lekis. Jag skämdes då över min grammatik och rättade mig själv, typisk mig....


Man måste inte älska sina föräldrar varje sekund som sexåring.
Pappa och mamma kan faktiskt vara väldigt dumma.

Hehe, notera det blåa krysset över. En något äldre Talltita som var i farten igen och rättade. Denna gång tyckte jag väl att jag var lite väl ful i munnen.


Min kära dagbok!


Posted by Picasa

Inga kommentarer: