21 maj 2011

Tre kulor att mumsa på...

Då var snart kvällen slut och jag är slut. Hade en liten dipp i morse, 30-årskris som älsk kallar det, nej jag är inte 30 år men han tror den där krisen har kommit lite tidigare och det kan jag nog hålla med om, ibland. Jag och att blir gammal hör inte ihop med min hjärna, jag kan, måhända, vara lite ytlig när det kommer till mig själv. Men, men, kanske så går jag igenom den där krisen nu och när jag väl fyller 30 år så kan jag njuta, hehe...i mina drömmar.

Nej, men efter dippen så ringde min kära Bosse och ville ha glass i Bjärred så dit begav vi oss. Inte den minsta kön jag sett och inte den längsta, ska man äta glass där så får man gott stå i kön ett tag. Men jag kom fram till sist och fick mina tre kulor glass i en bägare. Sen gick vi ner till havet och satte oss på en bänk och njöt av solen, bara solen för värmen blåste bort med vinden.

Nån timme senare så befann vi oss på vårt kära stenbrott med en engångsgrill och kycklingkorvar, får ju bli det när Bosse är med. Men de var goda och killarna åt rätt många och jag åt lagom. Lyssnade på min sommarplaylist och myste järnet....lycka i min själ!
När vi var mätta, glada och solen gått ner bakom träden så vandrade vi tillbaka till våra bilar och körde hem till oss för att kolla på film. Lyckades slänga ihop en fruktsallad med melon, passionsfrukt, kivi och ananas..mumma.. lite nyttigare än allt skräp jag alltid lyckas få i mig.

Nu ska jag läsa igenom alla kära bloggar och sen ska jag sova gott. I morgon ska jag träffa kära M:et och hennes två små. Ha de gott kära vänner!

Inga kommentarer: