02 maj 2011

Kalasfix, skakande tänder och en massa städ

Jag blir så glad nu när jag går in på bloggen. Det är vår på bloggen.

Idag höll jag på att frysa ihjäl. Gu asså det var så kallt ute och vi var ute hela förmiddagen. Jag stod och huttrade och skakade tänder, var tog min vinterjacka vägen??

Sen när jag kom hem idag gjorde jag mig nyttig. Tänkte att nu ska det städas och jag har hunnit med nästan alla rum och lite sortering i mina stökiga lådor. Känner mig väldigt nöjd och nu snart är jag redo för födelsedagsgäster. Nja, inte riktigt än, jag ska baka en massa kakor och tårta först. Jag ska kolla igenom alla mina bakböcker och se vad jag ska göra. Nått gott och bjuda ska det bli i alla fall.

Gott har jag i alla fall ätit idag. Jag köpte hem en avokado, en mango, en halv annanas, sex äpplen, valnötter, honung och kesella. Tryckte i mig avokadon till mellis och halva mangon. Asså den mangon smakade himmelriket......den var så söt och god. Den är slut nu i alla fall och i morgon åker jag nog och köper en ny.

Men lite vila ska jag få nu och sedan ska jag sätta på mig mina skor och springa en runda. Sen är det kvällsmys, tidningstittande och sen sova. :)

Inga kommentarer: