15 oktober 2010

Vänner

Känner mig oerhört tacksam att jag har så fina vänner som jag har. Det är en liten skara men ack så fina.

Om jag skulle försöka beskriva vad jag gillar och hur jag är, vilken vän är jag, det är inte lätt. Jag pratar nog mycket om barn, livet i allmänt, relationer typ. Jag gillar att prata och flumma, älskar att ha roligt och fnittra. Tycker om att bjuda på mig själv om det ges tillfälle. Är envis till tusen och vill helst ha min vilja igenom med ger mig om bättre förslag kommer och för att kompromissa. Jag är bra på att kompromissa tycker jag, men det tycker inte min man. Han säger jag är hemsk på det :/ Hur ska jag tolka det? Jag är för snäll och tycker inte om konflikter. Men när det väl rinner över så rinner det över för mycket. :) Låter det som jag, hahah!!!! Ja, det är nyttigt att granska sig själv. Jag kan nog skriva en roman om mig själv men jag ger inte ut allt.


Jag har några få grundprinciper som jag anser att vänskap handlar om.

1. Man måste kunna lita på varandra.
Jag klarar inte av att umgås med någon som jag inte vet var jag har, som är oberäknelig, och som vänder kappan efter vind. Jag vill veta vad jag har min vän.

2. Vänskap är osjälvisk
Man måste kunna ge och ta. Det ska finnas en fin ballans mellan att ge och ta i allt. Vi bryr oss om varandra och värna om varandras lycka och hälsa och visar det. Vi hjälper varandra även när vi har det svårt i livet.

3. Trivas med varandra
Där ingår att vi har roligt, delar intressen och har samma humor, vi gör saker tillsammas så att vi mår bra. Att få skratta och busa är så viktigt för mig.

4. Våga vara sig själv helt och hållet
Jag måste kunna vara mig själv, båda det positiva och negativa. Att kunna berätta allt jag har inombords utan att bli dömd.

5. Att inte kräva
Detta är något som inte alla håller med om. Men jag är den som inte tycker om krav. Så när det kommer till vänner så vill jag slippa krav. Jag gör saker för att jag vill, inte för att jag måste. Men sen är det oxå så att ger min vän mycket så vill jag självklart ge tillbaka.

Men vi är inte felfria..... Vi har alla våra dåliga stunder, inkluderar mig själv i det....:) Man kan alltid bli en bättre vän.


Alla vänner jag har har något speciellt som jag älskar. Ingen av dem är lik den andra och vi gör olika saker tillsammans.

Så vad tycker ni om vänskap....har jag glömt bort något viktigt? Nu har jag inte suttit och grubblat över detta en vecka utan skriv ner det jag tänkte på för stunden.

Tack för att ni finns där ute och jag längtar att få lära känna nya människor. Finns så mycket fint där ute :)

Inga kommentarer: