19 april 2012

Tråka inte ut mig

Tråkigt!!??
Jo, men när jag har slut på böcker att läsa, eller rättare sagt: i väntan på att nya böcker ska anlända, så är jag nu så rastlös på kvällarna att jag vill gå och lägga mig vid åtta tiden.
Helt knäppt!

Jag har städat, kollat igenom allt roligt på datorn, kollat på serier och klockan är åtta. Jag har fören inget att göra. Längtar till jobbet i morgon när något händer. Här hade det behövts en rad med ungar så jag hade nått att göra.

Nu funderar jag om jag skulle ta och gå en promenad eller ringa nån.

Iallefall, jag har lagat en tand idag, gör ont som tusan i den, ilar konstant..:/ Vatt i skogen och byggt vidare på kojjan och kollat vårtecken. Tänka sig att det är lite knepigt att veta om knoppen ska slå ut till en blomma eller ett löv, eller flera. En del knoppar är stora medan andra små och visste ni att det finns bebislöv! Jo, när de är precis nyutslagna så är de bebisar, det har jag fått veta idag. Ja, och om man tar in en gren och sätter den i en vas men inte öser vatten i, ja då krymper knopparna. Det finns mycket att undersöka när man är förskollärare och man får reda på nya saker varje dag.
Jag fick tillexempel reda på att jag visst är en buspruttisara ;) Inte visste jag att jag fått ett sådant fint namn.

Älskar de små liven!

Inga kommentarer: