09 november 2011

Var tacksam och må bra!!

Jag körde ett tag med att skriva ner saker jag var tacksam över. Slutade med det och vet inte riktigt varför.
Men....det återinför jag igen.
Läste nyss en artikel om glädje och tacksamhet.  Att ju mer du tränar dig i att se och vara tacksam, ju mer kan du bli av med depression, avundsjuka, bitterhet osv. Men man måste hålla det i trimm. Ett sätt hon förklarar var att man varje vecka skulle skriva ner vad man var tacksam över, att bara hitta saker som får en glad: att fåglarna kvittrar utanför fönstret, att kaffet smakade riktigt gott, att kollegan kommenterade hur fin klänning man hade osv. Det finns så mycket vi kan glädjas åt! (ska kolla artikeln och skriva lite mer ingående om vad jag läste)

Nu kör vi va...låt oss vara extra tacksamma över livet.


Idag är jag tacksam över:

mina kollegor fick mig att skratta många gånger under dagen
 att min älsk fick en mjölkskummare. Jag njuter in i själen över hur gott det är.
att det är bästa serierna på tv.
att jag ska få åka på två resor innan jul med min fina man.
mina otroligt fina flikkkompisar som kom på idén att äta vi träffas en gång i mån på en ny restaurang.
mitt jobb och de fina barn jag får jobba med och underbara kollegor


Inga kommentarer: