17 november 2011

Då var det dags för bosniska lektionen

Jag har tagit mig i kragen och ska börja med att lära mig basic bosniska. Jag har en bra lärare här hemma och internet, där orden finns.

Här är nästa veckas ordlista som jag ska lära mig.

Dobar dan! - God dag!
´Cao! - Hej!
Kako si? - Hur mår du?
Dobro! - (Jag mår) Bra!
A kakosi ti?/ Ti? - Själv?
Sta ima?vad händer, vad görs, läget?
Kod tebe? - Du då?/Hos dig?
Ja se zovem Sara?/ Ja sam Sara - Jag heter Sara!
Hvala! - Tack!
Ne razumijem! - Jag förstår inte!
Ne govorim dobro bosanski! - Jag kan inte prata bosniska så bra!
Cao! - Hejdå!




4 kommentarer:

Linda sa...

Ja cu ic kuce sad. Hvala za veceras i laku noc. (obs ignorera stavningen)

Talltita sa...

Hvala i tebi!
Nadam se da ti je bilo fino!

Linda sa...

fattade inte bilo fino.. Fin bil? ;)

Talltita sa...

Hoppas du hade det trevligt oxå!!!
Så står det!