29 november 2010

Sjuka älskling....

Stackars fina Älsk.....i natt kräktes han och mådde så dåligt. Han har klagat på att han har haft ont i magen sen i lördags och vi vet inte om det är något han ätit eller om det är influensa. Jag håller tummarna att det är det första och att jag får vara frisk (har ju varit borta så mkt från jobbet).

Kom hem så sent från jobbet. Stängde och sedan var jag tvungen att skriva klart ett utvecklingssamtal. Efter det skulle det handlas mild mat till älsk på Willis så jag var inte hemma fören klockan sju. Nu ligger fisken i ugnen och potatisen kokar och jag pustar ute efter en låååång dag.

Denna veckan är det så otroligt mycket som skall göras, hur ska man orka?
När ska man ha tid att köpa presenter och julpynta klart. Det känns som att alla andra har all tid i världen med att baka julgodis, hitta perfekta julgardiner och julpynta till tusen. Jag vet inte vilken planet jag bor på men jag hinner inte med nått...bara att leva typ.

Jag ska inte klaga.....jag älskar julen och älskar snön, men jag vill har mer tid för julen.

Men resten av denna kväll kommer jag agera sjuksyster..

Inga kommentarer: