28 augusti 2012

Kräftskiva


Ja, i lördags var det kräftskiva hemma hos våra vänner. Knytkalas blev det och alla bidrog med läckerheter. Det blev en himla fin kväll och lite väl mkt mat i min mage. Men det märks att man inte blir yngre då jag redan klockan 10 började att gäspa, eller så beror det på att jag hade en söt liten unge i min säng halv åtta på morgonen  innan kräftskivan och tittade på pippi långstrump. Men det var det värt!

Min fina vän Bosse och jag på kräftskivan
Älsk sitter och har det gött i fotäljen
Jag lockade håret men glömde lägga i lite hårprodukter så de höll i sig, men det blev lite vågigt mot kvällen.
Chino väntar på maten
Fint dukat inför den stora kräftskivan. Alla bidrog med sitt till vårt knytkalas. Jag tog med mig fetasnurror, kräftor och räkor, men pajen fick stanna henna då jag glömde den i ugnen och var där tills den var brun och torr.
Emma var nog den sötaste av oss alla kräftisar.
Älsk han gav ett försök att försöka slå Emma.

Inga kommentarer: