03 september 2012

Listor

Så härligt nu när vi "fått hus". Åkte till syrran en liten runda nu i kväll för att få sitta ute i trädgården och mysa lite inne i huset. Åker nog inom i morgon efter jobbet och ta en fika i solen om den kikar fram. Gött är det!

Så var det måndag igen och en ny arbetsvecka. Allt går ju som smort på jobbet och vi trivs så bra i nya arbetslagen och det är framförallt kul att få lite nya idéer av vår nya pedagog. Det kommer nog bli en fin termin.

Ja, med en ny termin så är det väl dags att göra en lista vad som ska hända framöver.

Listan för ht. 2012

  1. Kalas kalas i överflöd. Jo, den här terminen har det redan bokats in barnkalas, kalas, 30-årsfester och dop. Jag ska spana in lite presenter redan nu.
  2. Liverpool...Jag, älsk, Bosse och hans tjej ska åka till Liverpool för att se på fotboll och vi flikkor ska julhandla. Det kommer att bli så kul att få uppleva en fotbollsmatch irl. Jag vet i alla fall att grabbarna kommer att vara i sjunde himmeln.
  3. Sensation white...som det ser ut nu så ska vi till Köpenhamn och vara på värsta galejet. Här ska det dansas med hela kompisgänget!!! Wihooo!!!
  4. Älsk och Hagges 30+30årsfest ser vi fram emot. 
  5. Ska jag skriva in att jag ska ta stortag med träningen...ja den får stå med!
Inte världens längsta lista, men väldigt roliga aktiviteter.

Här kommer listan jag hoppas jag kommer göra, men inte tror jag kommer göra..låter det vettigt?

  1. Testa att klättra på en sådan klättervägg som finns här i närheten.
  2. Gå en matlagningskurs
  3. Lyckas springa 1 mil
  4. Tapetsera om i vardagsrummet
  5. Köpa rullgardiner till vardagsrummet
  6. Lägga golvet i hallen och datorrummet
  7. Sortera i min bokhylla så jag får plats med böckerna.
  8. Beställa städhjälp, tvätthjälp, strykhjälp, försterputshjälp
(Samir blev rädd för min lista då det innebar att han skulle vara delaktig i varje moment...hmm)

Ha det gott!

Inga kommentarer: