14 oktober 2011

Tekniska blommor....?

Vilken underbar dag vi fått!
Jag fick börja min dag med processledarmöte och det var givande. Idag samtalade vi om artiklarna i förskoletidningen som handlar om lek och lärande. Ja, jag och min kollega fick många nya idéer och det är kul att få in lite nytt i sin lilla hjärna. Efter det var det att bege sig tillbaka till jobbet och tillbaka till alla dessa underbara barn. Jag har ett bra yrke ska ni veta.

Jo, jag berättade innan att jag hade en liten hemlig sak jag skulle göra nästa år. Nu är det klart och bestämt, jag ska nämligen åka till London för att gå på Bett mässan. För er som inte är förskole- eller skolinsatt så är det en mässa med alla nyheter inom it för undervisning. Där ska jag få gå på seminarium och se alla nya spännande tekniksaker, lära mig en massa och vilja köpa hem typ tusen saker till min förskola. Jag ska bli inspirerad till max...

Men om vi går tillbaka till min dag igen. När jag kom hem så tog jag ett stort sista tag med städningen. Kändes så skönt när jag fick städa hemmet. Jag har stylat om lite i vardagsrummet och är rött nöjd. Hade behövt köpa lite nya kuddfodral. Sen har jag planterat om min stackars palmer som lyckats överleva mitt tyranniska styre. De har bott i minikrukor i snart tre år men har äntligen flyttat in i lyxvillor. Jag tycker jag kan kunna se dem le. Utomhus, på vår lilla balkong, så har jag fixat med växterna som lyckat överleva hela sommaren och snart hela hösten. Jag har blommor kvar och de flesta har blommar om flera gånger. Jag har även ändrat om lite där med...:)


I morgon ska vi ha husfix. Vi ska fixa lite med förvaring här hemma. Vi har ju inget hus och då behöver man tänka till. Vi har köp en hylla till vårt förråd där älsk alla verktyg och krimskrams ska stå. Vi ska fixa lite i köket och jag kör kanske en runda till ikea för att köpa lite saker jag glömde förra gången. Hade behövt in på em med. Sen ska vi hinna med en promenad i Skrylle med syrran och barnen. Ervin hade föreslagit att vi skulle ta en promenad för det är ju bra att röra på sig. Ja, vem kan säga nej till det.


Nu ska jag kolla på Camelot och sedan blir det The Vampire Diaries....


Inga kommentarer: