28 oktober 2011

När allt braka samman...

Vilken härlig dag på jobbet....det var bara pyssel i mängder!!! Ja, då trivs jag som fisken i vattnet.
Men när jag kom hem blev det helt fel. Kände redan när mot slutet av eftermiddagen att det började göra ont i halsen och det blev bara värre, men vad gör det när man ska få vila på kvällen. NEJ, inget vilande alls!!!

Nej, då går tvättmaskinen sönder och vi måste tömma den på vatten och och försöka på igång den. Ner med torktumlaren och fram och tillbaka. Får flipp av hunger och förkylningen som hägrar. Vi ringer och beställer sushi och åker och hämtar den. Soja läcker och rinner ut i påsen som sedan läcker ner på mina kläder.

Vi kommer i alla fall hem och där inser jag att det blev en liten felbeställning av sushi och får hälften fiskbitar och lite halvindränkta vanliga sushibitar i sojan som även läckt in där (ska inte handla från det stället, för de var inte goda).

Sen är det bara att ta ut ett ton dränkta kläder i tvättmedel och ner i badkaret. Skölja dem några gånger som inte var det lättaste. Känner att det svider i ögonen och att jag håller på och svimmar. Tar en paus, pannan är varm. Lite idol skadar inte....:) Men så sjunger Molly så fint och då märker jag hur trött jag är när tårarna sprutar ut.

Jaaaa, här sitter jag och ska snart få älsk att krama ut vattnet ur kläderna innan de får besöka torktumlaren en hel natt innan de blir torra och en Talltita som får har sojaindränkta favoritbyxor i tvättkorgen denna helg.

Men vilken tur att jag har lite godis framför mig och en glass som väntar i frysen och en god kopp te. Det kan ju bara bli bättre nu...

Inga kommentarer: