08 september 2011

Stopp i brunnen - inte längre!

Asså jag fick panik på vår brunn till badkaret!!!!
Vattnet rinner så sakta så hela badrummet svämmar över när man ska hälla ut vattnet när man badat klart.. Tog saken i egna händer och tog bort skyddet på badkaret, bände upp brunnsgallret och ficklampan i ena handen och sedan hade jag hittat olika saker man kunde gräva med. Tog en gammal tandborste men fick bara upp lite hårstrån - inte nöjd, tog en ståltråd som jag böjde och rotande runt men fick inte upp något allt - skit sur.  Blev mer sur över att jag inte fick upp något som kunde tänkas stoppa upp vattnet. Tog till sist det sista verktyget, en böjd järnsak som jag skrapade runt i bottnen av brunnen. Då började nått hårt röra sig, jag skrapade och bände och till sist fick jag upp en svart gummibit. NEJ! tänker jag, nu har jag tagit sönder hela brunnen. Panik! Kollade med ficklampan och tänkte att det var lika bra att ta bort allt löst där nere när jag ändå var igång. Jisses, Älsk skulle säkert strypa mig när han vaknade. Men så......slurp, så fick jag loss en megastor gummibit igen...lyste sedan med ficklamna och såg att det inte var sönder i bottnen av brunnen, nej den bestod ju av plast. Vad var då detta gummiliknande föremål jag fick upp? Kollade noga och insåg att det där var smuts som var hårt packade sedan säkert 10 år tillbaka, det såg ut som en gummisvamp inbakat med hår och allt, helt svart utanpå och lite gråvit innuti...Fy fören vad äckligt!!

Men se där, nu låter det om om brunnen ska suga ut hela bostaden. Det forsar ner och jag är en lycklig Talltita och tänker att våra förra grannar har nog aldrig rensat den där brunnen.

Vet inte om jag vågar lägga upp en bild på denna skitgummibit, kommer nog bespara er det. Men ja, nu är jag glad!

Inga kommentarer: