14 september 2011

Jag svimmar!

Asså, ja jag kan verkligen klaga på att jag är trött, jag är verkligen trött, sjukt trött till och med. Ska jag slå på stort så är jag skittrött och stressad på samma gång. Har så mkt jag behöver fixa och göra och ringa och boka och träffa. En massa saker som behöver fixas men jag är lixom handlingsförlamad. Jag vill bara ligga här på soffa och läsa bloggar, lägga mig ett varmt bad och drömma mig bort. Jag har ingen lust till något annat. Nästan så jag funderar om jag ens orkar handla kläder i morgon....nått är fel, eller hur?

Idag ville jag bara lägga mig ner på jobbet i en hög och gnälla lite och sedan somna. Det finns de dagar som sagt. Men jag har i alla fall beslutat mig för att lägga upp det så här.

Idag: 

1. Kolla igenom allt jag behöver på intranätet
2. kolla på viktiga tv-serier
3. Kolla på True Blood
4. Träna Zumba
5. Bada badkar
6. Sova

I morgon:

1. Jobba
2. Fixa lite inför föräldramötet
3. Maila viktiga saker
4. Boka frisörtid
5. Köpa regnkläder, kläder och leta höstjacka och fina skinnstövlar.
6. Träna Zumba
7. Tv och dator
8. Sova

Jag har faktiskt testat på en ny metod. Jag kan ju ha rysligt svårt för helger som inte är uppstrukturerade av något slag. Jag bli lixom handlingsförlamad samtidigt som jag är grymt rastlös.
Så denna helgen som var, punktade jag upp vad jag ville göra.
Det kunde se ut så här:

Gå upp 9.30
sminka och äta
12.00 till stan
13.00 ät lunch (viktigaste biten enligt mig eftersom jag annars får problem med magen om jag slarvar.)
Hem
Vila, tv, dator
17.00 mat
18.00 hälsa på vänner

eller:

Gå upp 12.00
frukost
stryka och tvätta
tv
zumba
sova

Jag kände att jag mådde bra av det och ska testa denna helgen med. Jag kan även tänka mig ha plan a och b, ex om det regnar eller ej. Efter ett tag så kanske jag bara behöver gå igenom det i mitt huvud och det räcker. Vi får se....självklart så ändras planerna om något mkt roligare erbjuds...:)

Nähepp, dags att kolla lite tv.





Inga kommentarer: