16 januari 2011

Var är din "hemort"?

Var är jag från? Var är min "hemort"?

Det kan man fylla i på facebook. Jag valde där jag känner mest som hemma.
Kruxet är att jag bara bott på ett och samma ställe i nästan exakt 6 år. Så jag har bytt bostadsort var 6 år med undantag från k-stad där jag bodde ca 1 år och här i lund är vi inne på vårt tredje år. Så Under mitt liv har jag bytt ort sex gånger. Så ska jag räkna med den första orten som min hemort eller där jag känner mig mest som hemma?
Jag hade velat skriva in alla faktiskt, för alla ställen har hemort i sig.

Om vi byter lite samtalsämne så går jag in på denna dag.
Mår bättre idag och jag känner mig bara genomförkyld och inte febrig. Det är bra! Ska snart göra mig i ordning så vi kan åka och handla lite. Jag hoppas nu att febern inte kommer tillbaka utan att det är på väg att släppa nu. Vill så gärna åka till jobbet i morgon....vi får se!

6 kommentarer:

Tina sa...

Näsum är väl din hemort? Eller ni bodde någon annan stans innan?

Talltita sa...

Så där man bodde när man föddes är sin hemort? Den känns minst som min hemort.

Tina sa...

Det är ju såklart lite svårare för dig. En annan bodde ju på samma ställe i 16 år så det blir ju lite enklare då. :)

Talltita sa...

Ja det är ju mycket lättare då. :)

Linda sa...

Då skulle Linköping va min hemort å de känns de absolut inte som. Känns som olofström e de , för här känner jag mig mest hemma. Skillnad på bostadsort och hemort med..

Talltita sa...

Ja....asså hmmm. Finns det regler på det här eller kan man helt enkelt själv få bestämma hemort.