12 januari 2011

Utbildning och jag

Välkommen tillbaka Talltita! Tack!!
Jag han att jobba en dag och sedan åkte jag och en kollega på utbildning. Två dagars utbildning för att utbilda mig till pedagogisk mentor. Summan av allt är att det är nog en av de bästa utbildningar jag gått på. Kanske ska jag faktiskt dra till med den bästa. Så mycket innehåll, så mycket jag lärt mig och inte bara en massa information utan redskap att använda allt vi lärt oss. Kanon!!
Älskar att jag har fått så mycket tid för diskussion och reflektion tillsammans med erfarna och kunniga förskollärare, man får så mycket av det. Nu väntas lite läxa/uppgift på detta och sedan en dag till av utbildningen. Kul!

......................Kan ju tillägga så här i efterhand vad de heter som höll i det: Christina Wallskog och Eva Wiklund som även skrivit med läroplanen på fickan.

Så nu går jag på ett lyckorus att jag har fått allt detta. Nu ska det bara få smälta in och sjukna djupt in i mig.

Två dagar kvar på jobbet nu innan helgen kommer. Yey!!

Inga kommentarer: