07 januari 2011

Evighetsgöra

Rastlösheten har satt in. Bara en dag då inget händer och jag springer på väggarna..nästan.
MEN, men jag har faktiskt saker som behövs göras.
1. Städa evighetsstädet
2. Stryka evighetstvätten
3.Tvätta evighetstvätten
(Ni inser att allt är evighetsgöra, det tar mig aldrig slut)
4. Evighetstvätta sig
5. Evighets lagamat
(börja bli deprimerande)

Så jag har att göra så att säga.
Men jag kanske börja med att städa och sedan spela Kinect. Det är ju mkt roligare. Så mycket roligare.

Ikväll vill jag ha roligt och jag har fixat en massa filmer jag ska se på. Och jag och min man ska spela lite mer Kinect. Kanske umgås med vänner.

Nu är det tre dagar kvar till jobbet. Jag har ingen jobbångest utan jag ser fram emot att börja jobba igen och komma in i fina rutiner och träffa kollegor och barn.

....................................................................................................
Några timmar senare:
Då var det färdigstädat, tvättat, lagat och allt jag skrev upp. Han med allt.
Nu ska jag och älsk åka och handla mat inför nästa vecka och kanske köper jag mig nått gott inför kvällen.

En sak jag märkt...om man inte bry sig om sina orkidéer så frodas de. Jag glömmer alltid bort mina växter. De kanske får vatten 1 gång i månaden ibland dröjer det längre, ibland oftare. Men jag har vissa rackare som jag haft i många många år och de lever än. De är nog vana. En har jag haft i 15 år. Men ju mer jag glömmer bort orkidéerna desto finare blir dem. De får kanske 2 snaps i mån och det är fullt med knoppar och blommor jämt.
Så det får bli dagens tips.

Ha det gott!

Inga kommentarer: