07 september 2012

Att vänta är segt

Hur ska vi avsluta den här arbetsveckan?
Jag avslutade den med att läsa klart andra boken av Josephine Angelinis böcker, blev sur när jag insåg att även den här har en bok till som kommer ut nästa år. Jag ska säga att 90 % av alla böcker som ligger här hemma i min bokhylla har en uppföljare som väntas köpas och läsas nästa år. Nu får det vara nog och nästa böcker jag köper så ska jag se till att alla böcker att getts ut innan jag börjar läsa dem.

Men men den som väntar på nått gott....som min älsk sa nyss. Ja, kruxet är bara att man måste ju läsa om alla sista böckerna för att komma ihåg vad man läst.

Jag kan i alla fall summera det hela med att säga att jag inte har läst en enda bok som jag blivit besviken på. Vilka underbara och fantastiska böcker. Jag läser helt klart rätt böcker för mig. Jag är som vanligt i ett lyckorus och även en sorg när jag avslutar en bok. Det blir som ett litet tomrum när det tar slut.

Nu ska jag beställa böcker från Julie Kagawa och Carrie Jones. Hittade även några böcker på Akademibokhandeln som jag fastnade för och som jag läst om lite innan på de bloggar som skriver om alla böcker jag hittar. Ska även kolla lite mer på New York Times best seller books...där kan man hitta fina guldkorn till böcker. Nu ska jag sätta igång att läsa Jan Wallentins bok Stranbergs stjärna. Den har legat här hemma ett bra tag och det lär ta en dag och läsa ut den så det passar utmärkt.

För övrigt så har jag varit helt i olag. Depp i depp...trött och allt. Säkert för mkt intryck och pms i en salig blandning. Störigt dock, säkert någon som känner igen sig när det känns så. Händer ibland och man har inte riktigt någon förklaring till varför man känner som man gör. Är glad då när jag kan fly in i böckernas värld och glömma bort allt annat. Precis som älsk kan göra när han sitter och spelar. Det är bra att ha något som kan koppla bort en från sin egen hjärna.

I morgon ska jag och älsk ha fixardag här hemma. Äntligen är vardagen igång och vi kan börja sätta igång med saker som har pausats. Har även en god frukost som väntar på mig i morgon och även en en skål med chokladmousse som jag gjorde idag. Mums!

Inga kommentarer: