11 september 2012

Förvirrad gammal kärring

Äntligen var jag överens med mig själv och nu fyr aböcker på äg hem till mig. Jag fortsätter på engelska nu när jag ändå håller på. Julie Kagawa heter författaren och det kommer nog bli fyra lättlästa böcker.
Jag försöker att ge mig i kast med boken Strindbergs stjärna, men det går segt. Inte riktigt min stil och helt plötsligt känns det som man satt på plugget och segade igenom en bok. Jag ska ge den ett försök till....eller ger jag upp ? vi får se.
Pust! Seg... Vi fick i alla fall igång en tvätt här hemma och slängde lite skräp och satte igång en maskin disk. Yey! Hatar att städa!

Kan inte någon komma och inspirera mig. Känner jag behöver inspireras att börja fixa till här hemma och se lite nya smarta lösningar. En inredare hade varit bra att ha, en som kunde säga var jag ska hänga upp tavlor och vilka kuddar som passar till varandra osv.
Kan ju säga att det råder fullkomlig förvirring hos mig och jag är helt efter med allt. Allt från hem till jobb och så vidare. Jag hinner inte med och sen orkar jag inte. Borde ruska till mig lite och komma igång efter sommarens slappande, men jag kan inte riktigt komma igång. En kick i rumpan vore bra.

Nu när böcker är slut för tillfället här hemma, förutom segeboken, så håller jag på och kolla in roliga recept. Jag kollar till både älsk 30-årskalas och mitt eget. Visst mitt ligger rätt långt fram i tiden men det är kul och bläddra igenom alla mina favoritreceptböcker och få inspiration. När det gäller att baka så är det inte svårt att bli inspirerad i alla fall.

Nähe, jag ska faktisk gå och lägga mig. I morgon blir det kanske möte (totalt förvirrad på vilket åttionde, dag, månad jag lever i och var fortfarande i tanken att det var aug. Nej, men då tror man att saker är mkt längre fram i tiden än vad de är, mötet är i morgon.Lol. Jaja, få se om vi kan fixa med vikarie så tätt inpå.) Suck säger jag bara och skrattar självklar åt mig själv och gråter en tår över mitt förvirrade jag..hehe. Kan i alla fall le åt att min pms- eller vad det nu är var vecka är över och jag känner mig normal igen. Så normal man nu kan va när man lever i augustitalet.

Ha det bra vänner.

Inga kommentarer: