31 mars 2012

Anfådda mig

När jag skulle köra till jobbet i morse började jag få svårt att andas, blev tungt och så blev jag yr. Öppnade bilrutorna för att få in frisk luft. Kom fram till jobbet och var helt andfådd så kopplade jag ett plus ett....
I går hade jag gått och kliat mig i ögonen hela dagen, jag trodde att jag hade fått något i ögonen när jag sminkat mig, men hur jag än försökte gnugga så gick det inte bort. Senare på kvällen var de helt rödspängda men jag tänkte inte så mkt på det.

Men jo, när jag stod där på jobbet, tung i halsen och ögon som började svida så slog det mig att det är allergitajm...YEY!!!!
Jag som att för några dagar sedan, när svärmor klagade över hennes allergier, kom på att jag nästan alltid sitter och säger att jag inte känner av nått när hon klagar och så brukar mitt komma nån vecka efter.

Jag blev så glad när jag hittade en lite ynka tablett längs ner i väskan. Jag hade verkligen ingen lust eller tid att köra hem för att leta mediciner.

Så jag klarade mig resten av dagen när de väl verkat...men nu börja det kännas igen. I HATE THIS!! Jag hatar att det påverkar min andning. Vänjer mig aldrig vid känslan att halsen börjar svullna upp...det är otäckt, men jag har lärt mig hantera det genom årens lopp och får ingen panik (nästan aldrig). Jag hade inte klagat om det höll sig till rinnig näsa, nysningar, svullna ögon, kliande ögon...allt det är hanterbart, men att få svårt att få luft är inte hanterbart, utan luft dör man ju. Tur väl då har det aldrig svullnat så mkt och det tackar jag gud för.

Men nog om det....

Hunger spelen var bra. Självklart få de bara med 50 % av bokens innehåll och det kommer ju fler filmer/film. Men det var helt klart se-bar och spännande. Jag ser nog mer fram emot film nr två om de nu ska ta med alla böcker.

Nu måste jag bums i säng. En lång dag i morgon, fest, fixa till mig, och lite annat...Ska bli kul!

Inga kommentarer: