01 januari 2012

Nyår i stugan

Detta nyår så begav vi oss till en stuga lång långt bort. En rysligt trevlig tur med lillebror och svägerskan. När vi kom dit så tog vi oss en tur med båten.


Rysligt spännande var det oxå, båten ville lixom inte riktigt gå dit vi ville. Men killarna rodde på och till sist kom vi fram.


Men det var visst is på vissa ställen och där rodde killarna in i. De fick hacka oss ut och vi höll extra hårt i  våra livvästar. Men sjukt roligt!




Alla hjälps åt att fixa till. Enkelt med mysigt!


Vi kom fram att C smälte in i bordsdekorationen.


Alla medel är tillåtna när man ska få fram lite mat. Fattas bord så finns det golv.


Här har vi förrätten, ost, dadlar, valnötter marinerade i glögg & rosepeppar och lite annat. Mkt gott! Sen åt vi lasagne som Kate hade fixat.




Älsk hann visst odla lite färgsprakande hår.


Min fina vän...


När alla var mätta så blev det mys i soffan med en massa gott på bordet.


Förutom att sitta och tjöta så han vi även var 30 min gå ut och smälla av en hög med smällare. Väldigt roligt, jag tände på stubinen och sprang iväg skrikande, skräckblandad förtjusning! Vi var nog alla barn på nytt!


Det blev även några omgångar med Twister och vi bastade och badade i sjön. Jag råkade trampa ner ena skon i sjön när jag och svägerskan skulle springa ner i total mörker. Jag bedömde avståndet fel och helt plötsligt så var jag i med ena skon. Ja, det var så sjukt kallt att jag höll på att svimma. Vid midnatt så avfyrades de fina raketerna och alla skålade. Vi tände även en varsin stor lykta och skickade iväg önskningar.  Ja, jag hade verkligen ett kanonnyår och ser fram emot detta nya år. Gott nytt år!!
Posted by Picasa

Inga kommentarer: