18 december 2011

Min Londonresa

Jag har haft en helt underbar resa. London var helt i min smak och jag vill åka dit snart igen.
Vi han verkligen med mycket under de tre dagar vi var där. Men jag kan ju säga att jag hade tur att resan blev av då jag två dagar tidigare fick nån släng av maginfluensa.
När vi kom till vårt hotell, som var det finaste jag bott i, så var jag så trött att jag knappt kunde röra på mig och febern har gjort sig bekant igen. Älsk och jag lade oss i den sköna sängen och bläddrade igenom menyn på tv:n och beställde en massa god mat till rummet. Kan säga att vi njöt och maten var hur god som helst. Sen på kvällen gick vi till bron och tittade lite extra på Big ben och gick sedan en runda och spanade in London eye. Efter det traskade vi hem igen och tog ett långt varmt bad innan sömnen kom.

Nästa dag började vi med en frukost som heter duga. Och sedan tog vi en promenad till national gallery. Vi hade tur med vädret (!). Äntligen fick jag gå och drömma mig bort när jag fick se alla dessa fina konstverk. Jag fick även se 4 av mina favorttavlor live! Lyckan var gjord!
Efter det promenerade vi vidare till Soho, tog en fika på ett café där det endast fanns fina pojkar i.....hmmm...:) Men chai latten var god! Efter det var det shopping på de kända gatorna. Hittade en helt underbar klänning som bara lyste min stil på miss selfridge. Vi gck ett tag och tittade och tog sedan tunelbaban till madame tussauds. Vi har roligt där, vilka bilder....jag fick dregla lite på jonny depp och andra fina pojkar och drömde att de var verkliga och jag viskade fina ord i deras vaxade öron och fick fina komplimanger tillbaka, ja de tittade djupt in i mina ögon..hehe.

Åt en massa skräp med, chips och pajer och allt möjligt. Tittade på en massa fina byggnader och områden. Väl hemmma på hotellet så fick jag äta den bästa sushin ever. Jag smälte lite när jag åt dem. mmmmm
Tja, sen han vi även med att kolla in lite kyrkor och en tur till harrods på lördagen innan vi åkte hem igen. Harrods var knökad med folk. SIsta lördagen innan jul, nyheterna varnade för folket, jag blev ändå chockad hur mkt folk som kunde rymmas i julavdelningen och leksaksavdelningen.

Summa av kardemumma: Jag hade hur roligt som helst!

Inga kommentarer: