13 december 2011

Lev ditt liv fullt ut!

Lever du ditt liv fullt ut?
Det gör inte jag. Det känns som om det är så mycket som hindrar mig att bli den person, starka person, jag kan vara. Men vad är det som stoppar mig, är det min man, min bror,  mitt jobb,  min vänner eller ovänner. Nej, det är bara jag som är min egen fiende och min egen vän.
Jag gör val i mitt liv. Vi har, tack och lov, en egen fri vilja och hur påverkade vi än kan bli av andra så är det jag som gör valen. Det är ingen som har sagt att dessa val att göra rätt är enkla, men det är ändå jag som gör dem.

Det är så lätt att skylla sitt liv på andra, på livet, på omständigheter. Men när jag väl ser det så är det ju jag som gjort valen.
Så vilken väg vill jag gå nu framöver? Vem vill jag bli?
Väljer jag det goda här i livet eller det onda.

Jag vill leva fullt ut, använda de gåvor jag har fått. Jag vill bli en bättre jag.

Jag väljer....

Vad väljer du?
 

Inga kommentarer: