14 september 2010

Tips inför bröllop

Vi hade vårt fantastiska bröllop på Ängavallen i Vellinge.

Ängavallen är ett perfekt ställe att ha ett bröllop på. Miljön är fantastisk och maten är utsökt. Vi hade både festen och vår vigsel där. Vi och många av våra gäster övernattade där och hade gemensam frukost på morgonen med presentöppning. Trevligt avslut på vårt bröllop tycker jag.

Vi hade verkligen tur med vädret och kunde vigas utomhus på deras gård vid dammen. Hade jag gift mig igen så hade jag gjort det där.

Ängavallen

--------------------------------------------------------------------------------
Marie-Louise Lagergren vigde oss borglit på vår dag.
Hon var kanon, personlig, god talare och hade stor charm. Hon gjorde ett persolnligt vigselprogram där hon blandade fina dikter, personligt om hur vi träffades, vad vi såg i varandra och mycket, mycket mer. Att vi hittade henne var rena turen.

Marie-Louise Lagergren

--------------------------------------------------------------------------------
Mimmas bageri i Vellinge stod för tårtkalaset. Vi letade länge länge efter någon som hade lite personlig stil. Vi föll för hennes tårtor och fin blev den, god var den och bra pris fick vi. Mimma är en superhärlig tjej.

Mimmas caf'e & trattoria

------------------------------------------------------------------------------
Min fina bröllopsklänning hittade jag i Malmö på Palm Design. Jag fick superbra service när jag var där. Men gå dit tidigt en vardag för annars tycker jag det är tok för mycket folk. Klänningen var så fin så jag höll på att svimma. Den hade allt jag ville ha, personlig, älvlik, detaljrik, lite dyr men jag kan sälja den för ett billigare pris. New York OreaSposa heter klänningen om jag inte har fel för mig.

Palm Design


------------------------------------------------------------------------------
Sen kommer vi till min favorit. Jag hittade en blomsteraffär och där jobbar en helt underbar person, Patricia heter hon. Hon har en sådan passion och fångade mina tankar och drömmar och fick ner det till den finaste blomsterbucket jag sett. Där kommer vi handla alla blomsterarrangemang vi kommer behöva i våra dar framöver. Hon är ett guldkorn och bra priser har hon. Butiken heter Blomstergalleriet och ligger i Vellinge.

--------------------------------------------------------------------------

Vår fina fotograf som vi valde heter Lina Roos. Hon tar sagolika bilder. Vi klickade direkt och hon får en att känna sig som en fotomodell och man är verkligen avslappnad när hon tar bilder. Hon förstod direkt hur vi ville ha det och bilderna blev som sagt perfekta. Vi rekommenderar verkligen henne.

Lina Roos

Även en länk där ni kan se litet urval av de bilder hon tog på oss.
Bilder på oss av Lina Roos


Mer info lägger jag till sedan :)


Inga kommentarer: