20 juni 2012

Hur ser mitt liv ut om 10 år?



Jag har totalt hamnat i deppsvacka. Älsk kallar det "krisen" 29-årskrisen då.
Har bara känt att allt bara suger. Inget är bra. Man jobbar, kommer hem och är supertrött, sen helg då vi göra väldigt mycket saker men ändå känns det som om jag går miste om livet.
Jag känner inte att jag får ut något, ingen själslig tillfredsställelse och sen är det många saker jag vill så gärna göra men inte hittar tiden till.

Så jag har varit helt nere men även tänkt mycket, försökt reda ut det hela.
Jag vill inte kolla tillbaka om 10 år och se att jag inte vågade testa, ta steget mot de drömmar jag har och mål. Jag ska ta mig i kragen och sluta deppa och göra något åt det hela. Tiden den tickar, och den tickar snabbt.

Det första jag ska göra är i alla fall att gå till en kyrka. Jag har valt ut en här i Lund som kanske passar mig. Jag behöver framför allt lite själslig ro mitt liv . Jag behöver hitta tillbaka till mig själv efter att bara ha fokusera så mkt på jobbet och allt annat. Jag är ju som ni flesta kanske vet troende men det har fått komma lite i skymunnan när så mkt annat tagit plats - plugg, flytt, nya jobb, nya vänner.
Kanske är det så att allt börjar falla på plats och lugnet sätter in som gör att jag börjar tänka på mig själv och vad jag vill i livet.
Men jag börjar i en enda och sen får jag går framåt. Jag har lite kurser jag vill ta sen för att utveckla mina stora intressen men allt det där håller jag för mig själv tills det är dags att ta tag i dem.


Så det sista jag vill säga till mig själv är:

Nöj dig inte
Bli inte bekväm
Sträva mot dina mål
Våga ta steget
Allt går om man vill
Lägg fokus på dig själv, ta hand om dig själv
Bry dig inte vad andra tycker och tänker - tänk på dig själv.

Ha det gott mina fina vänner!
Jag önskar er en helt underbar midsommar och sol och regn med jordgubbar och midsommarstång.


3 kommentarer:

Pernilla sa...

Hej underbara du! Visste det som du skriver! Underbart att du tar dig tid att tänka på dig själv! Vad det än är du vill så vet jag att du klarar det, för du är stark! Du vet vad jag menar! Vi är lika du och jag! Jag har också satt mål, det kommer med små små små steg ett i taget! Ta hand om dig, var rädd om dig älska dig själv! Kraaaaaaammmmm Pernill

Pernilla sa...

Hej underbara du! Visste det som du skriver! Underbart att du tar dig tid att tänka på dig själv! Vad det än är du vill så vet jag att du klarar det, för du är stark! Du vet vad jag menar! Vi är lika du och jag! Jag har också satt mål, det kommer med små små små steg ett i taget! Ta hand om dig, var rädd om dig älska dig själv! Kraaaaaaammmmm Pernill

Talltita sa...

Fick mkt inspiration av dig Pernilla när vi senast pratade...Man måste sätta mål i livet och jobba för att uppnå dem. Kram!