26 juni 2012

:)

Är fortfarande hemma från jobbet. Men jag hoppas innerligt att få komma tillbaka till jobbet på torsdag. Min mage börjar komma till liv och halsen är nästan helt läkt, förutom när jag gäspar för då känns det som halsen krakileras och jag får blodsmak i munnen. Blåsorna har nog inte läkt helt ännu. Äckligt!
Idag har jag i alla fall fått i mig nudelsoppa och en tallrik fil!

Idag så åkte jag och älsk till socialstyrelsen för vårt första infomöte. Det gick jätte bra och vi kände oss bra till mods. Det vi ska göra nu är att anmäla oss till en föräldrarkurs som man måste gå innan man kan anmäla sig till medgivande-utredningen. Sen har vi en massa papper som ska fixas, referenser som ska fixas och lite allt möjligt. Det är rätt mkt de ska ha in. Vi ska skriva en levnadsbeskrivning som är rätt omfattande. Men vi har ju hela sommaren på oss...!

Vi måste även bestämma oss vilken/vilka adoptionsbyråer vi vill sätta oss i kö till.

Vi är så pepp på det här så ni anar inte. Vi hoppas bara att allt kommer att gå bra och att vi få medgivandet och att de finner ett barn som vi passar till. :) Lycka!!

3 kommentarer:

deutsch englisch übersetzen sa...

Önskar er lycka till.

Bästa hälsningar från
Lena i Basel

Modesty74 sa...

Oj vad spännande, vilken resa ni ger er ut på. Mamma och pappa hälsar att det är mödan värt:D
Ses snart hoppas jag?
Krya på dig kramar

Talltita sa...

Tack Lena!! Tror det kommer bli toppen..::)

Helena, klart det är värt mödan..de fick ju dig :)
Vi ses nog väldigt snart..Kram