08 december 2012

Lyxmat och julbak

För att lyxa till det lite så skulle vi laga mat här hemma för en gångs skull. Bjöd hem Bosse och Emma på en lyx-middag.
Oxfilé. mandelpotatispuré med tryffelolja, rödvinsås och rostade rotfrukter. Vet inte riktigt hur vi kom fram till denna maträtt, men jag kan säga er att det var det godaste jag smakat på läääänge.
Kryddade köttet med en marinad på rosmarin, timjan, ingefära, stjärnanis, vitlök, soja, olja, honung sen tror jag inte det var mer. Det blev så grymt gott...mmm

Sen idag så var det årets julbak hemma i Stehag. Vi gjorde daimrocks detta året och de blev supergoda: 100 g choklad, 2 dl cornflakes och 1 dubbeldaim. Sen blev det julbröd, snickerskulor, mintkrisp, julmuffins och chokladtryffel. Efter att nästan ha blivit sockerförgiftade så köpte vi alla pizza som vi glatt tryckte i sig. Efter en massa snack med finaste vänner och lek med gudbarnet så var vi så nöjda så. Efter det åkte vi hem till Bosse och drack te och jag och Emma körde teckenspråks kväll.

Så nu är jag glad och nöjd, en toppenhelg och vi har fortfarande söndag kvar. I morgon ska jag till Nova och köpa paketer till Älsk. Barnens julklappar försöker jag köpa alla på nätet. Pallar inte stå och trängas i affären. Nej fy! Helst av allt hade jag velat köpa alla paketer på nätet till älsk med, men eftersom han håller koll på ekonomin så kommer han se vad jag köpt, så det funkar inte.

Nu är det dags att gå och lägga sig. Klockan är inte ens tolv på natten men jag är så himlans trött efter denna dag.

Två veckor och två dagar till jul....:) 

Inga kommentarer: