22 maj 2012

Tio år med min Älsk!

Om tre dagar så har jag och älsk varit ihop i 10 år. Tycker det är helt galet att tiden går så fort. Men oj vad vi varit med om mycket på de här tio åren.

När vi blev ihop så hade inte jag gått ut gymnasiet än och bodde hemma hos mina föräldrar.
Vi har hunnit bo på 5 olika ställen i tre olika städer.
Pluggat klart högskoleutbildning, skaffa jobb och katt.
Gått från fattiga studenter till medlemåttiga svenssons om vi räknar bort hund, villa, och volvo.
Vi har bytt bil 4 gånger och en moped :).
Vi har förlovat oss, gift oss och bytt våra möbler helt 3 omgångar.
Vi har vänner och familj som fått barn och gift sig.
Vi har blivit gudföräldrar.
Vi har nära som gått bort R.I.P
Vår familj har ökat från 14 personer till 19, om jag räknar rätt.
Vi har lärt känna så många nya och fina människor som blivit nära vänner.

Man kan undra vad som väntar oss de tio kommande åren. Om jag får gissa så tror jag att det blir babyboom för våra vänner och oss och giftemål. Kanske blir det husköp och en nybyggd pool. Vem vet, en sommarstuga skulle inte va fy skam. Jag jobbar nog vidare som förskollärare men älsk har jag ingen aning om. Några bilbyten och fina resor i världen. Kanske skaffar jag med motorcykelkörkort och en hoj.
Kanske flytta utomlands några år, det hade inte vatt fy skam.
Ja, vem vet vad som händer....Bara vi får vara friska och hela så löser sig resten.



Viktigaste är att vi har varandra och att han fortfarande är min bästa vän och min kärlek.
Vi har vuxit samman ännu mer genom allt det vi varit med om.
Han är fin min man...;)

Älskar dig Älsk!




2 kommentarer:

Unknown sa...

åhh vilket underbart inlägg!!! GRATTIS till er båda! ni är underbara tillsammans!!! PUSS

Talltita sa...

:) Tack Åse!! Vi har båda hållt ihop med våra fina gubbar....:)