03 mars 2013

Vill du veta hur min helg varit?

Renovering, renovering...

Åh vilken underbar helg jag haft. Ibland blir det bara så bra!
I fredags åkte hela underbara flikkgänget till Emporia (första för mig). Hur fint är det inte att få vara med sina vänner. De är små skatter som jag håller väldigt kär. Jag hittade mkt fint och vi avslutade med middag på Va Piano. Efter det fick vi ett ryck och träffades alla inklusive pojkarna på puben i Lund. Vi satt där och hade det härligt och pratade fina och roliga saker som bara vi kan.

Lördagen var jag och älsk flitiga och åkte till Bauhaus och köpte material. Vi kände oss lite fattigare men ändå glada att vi planerade så bra att det ändå var ett billigt kap det där vi köpte :) Vi åt lite mat på IKEA, älsk var lite sur att han inte fick beställa sina hästköttbullar och sedan var vi lite mer besvikna över att vi inte fick några köttbullar. Vad är IKEA utan köttbullar?

Åkte hem och satte igång med att förbereda renovering. Renovera kan vi nog göra för alltid, även om man har bara en liten bostadsrätt.
Efter det åkte vi till Håkan och hade en nördig Hobbit-kväll, ja menar vem älskar inte nördighet? Tryckte i mig så mycket godis att jag nog fick lite ångest i si sådär 2 sekunder i mitt lyckliga liv. Pustade ut efter filmen med att se på en till film, typ världens underfilm. Låg mellan min finaste vän och Håkan på golvet och tyckte allt var så bra tills mina ögon korsade och vi åkte hem.

Idag spacklade jag hela garderoben. Jag var stolt över mitt verk.
Åkte till Bauhaus igen för att byta en golvlist och sedan berömde vi oss båda för att vi körde dit en gång till så att vi kunde stanna på Burger King och äta en flåtig hamburgare och ha min 2:a ångetsstund av mätthet som varade lite längre, typ ända tills vi kom hem och jag kunde trycka i mig en halv gräddbulle som bytte ut smak av hamburgare till socker.
Allt som allt avslutades allt med en lite sämre film (Breaking Dawn 2) och en helt underbar film som alla borde se (The perks of being a wallflower).

I morgon blir det att jobba. Jobbångets! Hade kunnat tänka mig att bara sova hur länge som helst i morgon och sedan hoppas att jag får ett sms att mina böcker äntligen kommer. Hur bra hade inte det varit?

Godnatt godnatt

Inga kommentarer: