26 juli 2012

fotboll och en cola

Precis hemkommen.
Ligger i min sköna säng och utanför hör jag alla bilar som tutar efter att fk sarajevo har vunnit idag.
Vi har varit ute i stan hela kvällen. Först åt vi en god middag, Pita, och det var såååå gott. Sen satte vi oss på ett fik och var där i nån timme innan vi begav oss till ett annat ställe där vi kunde se på matchen.
Det blir lätt att vi besöker några uteserveringar under en kväll innan vi går hem. Allt är så billigt, ett glas vin för 15 kr, cola för 5 kr, pita för 30 kr. Mat äter och dricker och äter och dricker. Visst kan man hitta dyr mat med men inte som Sverige. Jag kommer nog rulla hem till Sverige efter denna veckan...magen hurrar inte precis men smaklökarna jublar.

Tidigare idag var vi på vattenlandet och solade och badade. Lite brunare har jag kanske blivit men jag klassar mig nog som blekfis fortfarande. Är det fint i morgon så åker vi självklart dit. Det går inte att vara i stan under dagen när det är så varmt och efter min solsting så undviker jag helst det. Finns mkt annat man kan göra och allt är ändå öppet på kvällen.

Inga kommentarer: