21 april 2012

kanelbullar

Vilken härlig dag!
Dagen började med en tur i stan. Jag och Kate promenerade runt bland gatorna och köpte lite smått. Mjukglass och en massa tjejsnack, solsken och varmt i luften. Älskar lund när våren kommer.

Efter det satte jag igång med bullbak hemma. Blev en sats med vanliga kanelbullar och en med lyxkräm i (smör, mandelmassa, sirap, vaniljkrämspulver, kanel). Det var evigheter sedan jag gjorde bullar och jag gjorde väl inte rätt med så mkt men supergoda blev de. Överdoserade lite på fyllning, kanelbullarna smakade nästan som wienerbröd. han även äta lite grillad kyckling idag med. Så sjukt gott!!
Min marinad blandade jag ihop: balsamvinäger, olivolja, soja, dragon, basilika, salt, peppar och worcestershire souce....lova er, gudomligt gott!
När vi var klara med middag och bullbak så tog jag med mig en hög till min brors sambo som fyllt år. Det var en liten present från oss till henne. Hon behöver lite gottis när hon pluggar så hårt.
Himla kul o bara få sitta hemma hos Chino och prata, dricka te och äta kanelbullar. Kolla lite bilder från bröllop och gamla fester.

Nu är jag hemma, ska kolla lite på film och planera inför morgondagen.
Nu ska jag lägga bullar i påsar och fysa in. De kommer räcka hela sommaren så många det blev..hua!

Inga kommentarer: